Sunday 5 September 2010

Teológia felnőtteknek

Hasznos oldalnak tűnik :-)

Teológia felnőtteknek

"Igen, hiszek

Nehéz ezt kimondani. Nehéz, mert az emberek többsége számára a hívő egyenlő a primitívvel, a butával és a gyengével: megmosolyogtató és szánalmas.
Sokáig magam is elfogadtam azt, hogy ilyennek nézzenek, és nyeltem egyet, amikor az arcomba mondták. Belül azonban egyre nőtt bennem a gyanú, hogy az alázatosság és a bárgyúság két teljesen különböző dolog, és az ilyen vélemények csendes – keresztényinek mondott – elfogadása valójában inkább az utóbbi: a szent bárgyulat, amikor azért hallgatok, mert nem tudom megvédeni, amit hiszek, és így végül valóban rám bizonyosodik, hogy megmosolyogtató és szánalmas vagyok.
Ezért elhatároztam, nem hallgatok tovább. Elmondom, mi az én véleményem a hitről, kereszténységről, Bibliáról és arról, hogy az egész miért nem egy értelmetlen katyvasz, amit csak az igazán gyengeelméjűek vehetnek komolyan. Mert nem az. Sőt, éppen ellenkezőleg.
Ami az emberek többségét már a kezdet kezdetén elrettenti az egésztől, az nem más, mint a Biblia rossz értelmezése, amelyet a keresztények egy része (a hangosabbik) gyakorol és terjeszt – és akikkel, itt és most kijelentem, nem értek egyet.
Ezek a keresztények úgy tesznek, mintha a Bibliát úgy kellene értelmeznünk, mint egy akármilyen mai irodalmi művet, és legtöbbször szó szerint elhiszik, ami „oda van írva”. Ez még nem lenne akkora baj, de ezt az értelmezést még terjesztik is, és mindenkit hitetlennek mondanak, aki nem ért velük egyet.
Pedig nincs igazuk. A szó szerint értelmezett Biblia értelmetlen adathalmaz, és ismerete sehová nem vezet.

Mi értelme azt elhinni, hogy
– Isten 6x24 óra alatt teremtette a világot?
– Isten a saját kezével alkotta az embert?
– egy szem gyümölcs miatt megy a mai napig a vita Isten és ember között?
és a hasonlókat?...."

továbbiakat lásd itt

No comments:

Post a Comment