Friday 30 April 2010

Hittanóra a gyakorlatban

“Jé, te ezt így csináltad? Szuper ötlet!” – avagy miért ez a honlap?

http://hittanora.wordpress.com/

Honlap leírása:

Miközben tanítási gyakorlatát végző kis-tanárként lázasan keresgéltem a neten és könyvekben gyakorlati, hasznos tippek után, ami segítséget adhat a hittanórám megtartásához, szomorúan konstatáltam, hogy nem igazán találok semmit. Vagy ha találtam is valamit, azt is alsós, vagy általános iskolás gyerekek szintjén – én pedig gimnazistákat próbálok nevelgetni. (Található egy egész jó gyűjtemény a Virtuális Plébánián, de ott is inkább alsóbb korosztályok számára vannak anyagok… )

Így arra gondoltam, elkezdem összegyűjtögetni hittanóráim anyagait, témáimat, mit hogy csináltam, hogy szemléltettem, (néhol azt is hozzátéve, hogy mi volt ebben a célravezető, vagy mik voltak a hiányosságaik), invitálva más kis-tanárokat és tanárokat saját anyagaik megosztására – hogy az utánunk jövő generáció és mi is tanulhassunk egymástól.

Tehát ez a honlap azért született meg, hogy gyakorlati gondolatokat, ötleteket, tippeket, linkeket és minden hasznos dolgot összegyűjtsön. Természetesen található a honlapon egy link gyűjtemény, amely elméleti anyagokhoz, elektronikus könyvtárakhoz, egyéb írásokhoz kalauzol, hiszen mit ér a gyakorlat elmélet nélkül? (A lista persze sosem teljes, ide is várok ajánlásokat. Megjegyzem, lehet itt olyan ajánlott link, amelynek tartalma nem fogadható el teljes egészében, de ötletet adhat, gondolkodásra késztethet.)

Természetesen ez a honlap sem akar “megmondó” lenni, nem az a lényege, hogy az itt található témákat csak így és így lehet feldolgozni, hanem azt kívánja elősegíteni, hogy ötletet adjon! Gondolkodjunk együtt!

Feltöltendő anyagokat és egyéb ötleteket a zitazarug – kukac – gmail – pont – com -ra lehet küldeni! :)

Legyen szép napod! ;)

Zárug Zita
kis-tanár, főiskolai hallgató (www.sapientia.hu)

No comments:

Post a Comment